W ostatni piątek listopada 2019 r. klasa 2a wyruszyła pociągiem do Krakowa. Głównym powodem naszej wizyty w prastarym grodzie było - upamiętnienie 112. rocznicy śmierci Stanisława Wyspiańskiego - patrona naszej szkoły. Zaznaczyliśmy wówczas swoją obecność w Pawilonie Wyspiańskiego, gdzie obejrzeliśmy trzy witraże: „Św. Stanisław”, „Kazimierz Wielki” i „Henryk Pobożny” wykonane niedawno ściśle według projektu artysty. Naszą uwagę przykuła wmurowana w ścianie holu tegoż budynku - makieta przedstawiająca plastyczną wersję witraża „Bóg Ojciec – Stań się!”, który przybrał tu formę płaskorzeźby.

Stąd udaliśmy się prosto do kościoła na Skałce – narodowego panteonu poetów - gdzie spoczywa – obok Adama Asnyka, Wincentego Pola, Czesława Miłosza – Stanisław Wyspiański. Tam w hołdzie naszemu patronowi złożyliśmy kwiaty, zapaliliśmy znicze. Dalej, wędrując Traktem Królewskim trafiliśmy   na Wawel, wprost do Królewskich Rezydencji i do Wawelskiej Katedry. W drodze powrotnej mieliśmy okazję zakosztować bożonarodzeniowej atmosfery, a to z racji Jarmarku Świątecznego na Rynku Głównym.
Bogaci w przeżycia, naładowani atmosferą wyjazdu i zrelaksowani czasem wolnym – wracaliśmy do naszych domów.

Opiekę nad uczniami sprawowali p. Anna Mazurkiewicz i ks. Damian Bolka.